Slide van mooie afbeeldingen

donderdag 28 oktober 2010

Samhain


We zitten nu in de periode waar we onze geliefden kunnen gaan eren, die over zijn gegaan naar de andere kant.

Bijna iedereen heeft wel een dierbare die is overleden.
In deze periode van het jaar is de sluier tussen onze wereld en die van onze overleden dierbare heel dun.
Het contact leggen met hun zal nu dus ook makkelijker gaan.

Zelf heb ik een altaar in mijn huis staan, waar ik kleine rituelen hou.
Nu in de periode richting Samhain, staan daar foto's op van hen die ik heel erg liefheb maar die niet meer in onze wereld zijn.

Ik brand kaarsjes voor hen en brand lekkere wierrook.
Mijn gedachten gaan heel sterk naar hun uit, om ze te bedanken voor de mooie tijd die we toch nog samen hebben mogen hebben.
En om ze te laten voelen hoeveel ik van ze houd.

Ook eet ik heerlijke pompoensoep, die ik met veel liefde heb bereid.
Deze soep eet ik om mijn dank te uiten naar moeder natuur, voor al de lekkere dingen die zij ons schenkt.

Ik dek ook een bord extra bij het avondeten, dit is symbolisch voor mijn geliefde aan de andere kant.
Zodat zij weten, dat ze welkom zijn om aan te schuiven bij ons aan tafel.

Met Halloween, komen de kids aan de deur voor een lekkere traktatie.
Ik haal altijd lekkere verpakte snoepjes voor ze in huis, zodat ze allemaal iets lekker kunnen pakken.
Dit jaar zal ik ook lekkere mandarijntjes voor ze klaar leggen.
Want die liggen ook al weer in de winkels.
Ik zet griezelmuziek aan, om het extra sfeer te geven.
En de kaarsjes gaan aan.

Zondag is het weer zover, ik ben benieuwd hoeveel kids er waar aan de deur gaan komen.

Ik wens een ieder een hele fijne viering toe van deze bijzondere dagen.

Lieve groene groetjes
NatureLove

Geen opmerkingen:

Een reactie posten